I agree with Terms and Conditions and I've read
    and agree Privacy Policy.

    6698 nolu KVKK'na uygun olarak kişisel verilerimin kurumsal iletişimi sağlamak, akademik çalışmalara katılmak, gerekli hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla gerekli süre zarfında tarafınızdan e-posta, kısa mesaj (sms) ve benzeri yollardan bana ulaşılmasını ve bu verilerimin gereken süre zarfında saklanmasını kabul ediyorum.

    Ziyaret Planlayın

    Bizimle iletişime geçerek ziyaretinizi planlayabilirsiniz.

    Telefon:
    0533 456 68 13

    E-Posta Gönder:
    [email protected]

    2 hafta önce · · 0 yorum

    Duygusal Yeme ve Önleyici Yöntemler

    Duygusal Yeme ve Önleyici Yöntemler

    • Duygusal yeme olumsuz duygusal uyaranlar karşısında duyguları bastırmak, unutmak ya da kendini güçlü hissetmek istekleri sonucu ortaya çıkan yemek yeme arzusuna denir. (1)

    • Kötü deneyimlere karşılık olarak görülen aşırı yeme tepkisinin; obez bireylerde ve ideal kilolu olup da diyet yapan kişilerde mevcut olduğu gösterilmiştir. Özellikle kilo verme sürecinde, yeme davranışlarının düzenlenmesinde, duygusal yemenin önemi giderek artmaktadır. (2)

    Duygusal yeme nedenleri:
    • Açlık-tokluk farkındalığının olmaması, iç sinyallerini dinleyememek
    • Duygusal regülasyonu sağlayamamak
    • Artmış kortizol-stres seviyesi, düşük serotonin seviyesi
    • Negatif hayat olayları
    • Bireyler arasında değişkenlikler gösterse de çoğunlukla stres, anksiyete, depresyon, kızgınlık gibi duyguların besin tüketimini arttırdığı ve beslenme alışkanlıklarını bozduğu bulunmuştur. Buna karşın, mutluluk ve diğer duygular besinden zevk alarak yemeyi, sağlıklı besin tercihini ve tüketimini arttırır. (3)

    Duygusal yeme ile ilişkili faktörler
    • Stres
    • Depresyon
    • Ebeveyn modellemesi
    • Öfke
    • Can sıkıntısı
    • Mutluluk

    Önleyici Metotlar
    • Öncelikle psikolojik destek, farkındalık meditasyonları
    • Duyguların tanımlanması / tanınması.
    • Kötü hissettiren duygularla baş edebilmesi için olumlu alternatif yöntemler geliştirmesi
    • Kişilerarası ilişkilerinin arttırılması
    • Kısıtlayıcı diyet yaklaşımından uzak durmak, besinleri ödül ya da ceza olarak kullanmamak
    • Sezgisel yeme kurallarını öğrenmek (4)

    KAYNAKÇA
    1-Sevinçer, G. M., & Konuk, N. (2013). Emosyonel yeme. Journal of Mood Disorders, 3(4), 171-8.
    2-İnalkaç S, Arslantaş H. (2018). Duygusal yeme, Arşiv Kaynak Tarama Dergisi,27(1),70-82.
    3- Duygusal Yeme Emotional Eating Seher İnalkaç1 , Hülya Arslantaş1 1 Adnan Menderes Üniv., Hemşirelik Fakültesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ABD, Aydın, Turkey
    4- Duygusal Yeme Emotional Eating Seher İnalkaç1 , Hülya Arslantaş1 1 Adnan Menderes Üniv., Hemşirelik Fakültesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ABD, Aydın, Turkey

    Hazırlayan: Dyt. Emine Cemre Kaya

    Bir yorum yazın

    tr_TRTurkish
    en_USEnglish tr_TRTurkish