I agree with Terms and Conditions and I've read
    and agree Privacy Policy.

    6698 nolu KVKK'na uygun olarak kişisel verilerimin kurumsal iletişimi sağlamak, akademik çalışmalara katılmak, gerekli hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla gerekli süre zarfında tarafınızdan e-posta, kısa mesaj (sms) ve benzeri yollardan bana ulaşılmasını ve bu verilerimin gereken süre zarfında saklanmasını kabul ediyorum.

    Ziyaret Planlayın

    Bizimle iletişime geçerek ziyaretinizi planlayabilirsiniz.

    Telefon:
    0533 456 68 13

    E-Posta Gönder:
    [email protected]

    2 hafta önce · · 0 yorum

    Duygusal Yemeyi Önleyici bir teknik

    Duygusal Yemeyi Önleyici bir teknik

    5-5-5-5-5 Egzersizi

    Susan Albers bu egzersiz ile kişinin kendi dikkatini dağıtarak stresli ve duygusal beslenmesinin önüne geçebileceğini söylüyor. Kişi bunalmış hissettiğinde veya bir problemle çok fazla ilgilendiğinde yeni bir eylemi detaylıca planlamalı ve harekete geçmelidir diyor. Bunu yaparken de dikkat dağıtma işinin etkili olması için kişinin %100ünü vermesi gerektiğini söylüyor ve duygusal yemeyi durdurabilmek, duygu regülasyonunu sağlayabilmek adına kendisinin “5-5-5-5-5 Egzersizi” adını verdiği egzersizi öneriyor.
    Egzersize başlamadan önce bir kâğıt-kalem almanız ve her başlıkta belirtilenleri yazmanız isteniyor.

    5 Kişi: Üzgün hissettiğinde veya yardıma ihtiyacın olduğunda arayabileceğin 5 kişi(arkadaş, ebeveynlerin vb.)

    5 Rahatlama Yolu: Seni rahatlatan 5 şey( duş almak, gözlerini kapatmak, ayaklarını uzatmak vb.)

    5 Yer: Sakinleşmek için gidebileceğin 5 yer( yatağın, kimsenin seni rahatsız edemeyeceği bir oda, dışarı çıkmak vb.)

    5 Söz: Kendine söyleyebileceğin 5 şey (“Bu da geçecek”, “Yapabilirim”, vb.)

    5 Aktivite: Dikkatini dağıtacak 5 aktivite( yapboz yapmak, film izlemek, bir işle uğraşmak vb.)

    Bu listeyi hazırlayıp buzdolabı gibi her zaman görebileceğiniz bir yere asarak duygusal yeme atağının geldiğini hissettiğinizde 5 dakika boyunca bu egzersizlerden birini uygulayabilirsiniz.

    Kaynakça
    Albers, S. (n.d.). 5-5-5-5-5 Exercise. Eatingmindfully Web Site. https://eatingmindfully.com/learn/emotional-eating/ , 15.09.2021.

    Çeviren: Psk. Büşra Öztürk

    Bir yorum yazın

    tr_TRTurkish
    en_USEnglish tr_TRTurkish